Porovnavani retezcu

Kryml Josef josef.kryml na sec.cz
Čtvrtek Leden 29 11:36:33 CET 2004

-----Original Message-----
From: Aleš Vašíček [mailto:vasicek na ecommerce.cz]
Sent: Thursday, January 29, 2004 11:22 AM
To: konference na java.cz
Subject: Porovnavani retezcu

Dobry den,

muze mi nekdo vysvetlit jak funguje porovnavani retezcu v jave? Napriklad v C# funguje konstrukce:
String str = "ales";
if (str == "ales") { neco; }; ?

J: java porovnava adresni prostory u objektu a ne obsahy, proto musis pouzit equals

ale v jave je tato podminka porad false. Proc? Vim sice o moznosti str.equals, ale zajima me to spis z principu...

dalsi zacatecnicka otazka je, jakym zbusobem zadam prazdny retezec napriklad do fce replace. Napriklad bych chtel vyhodit vsechny znaky 'a' v retezci:

Dummy = Dummy.replace('a', '');

tato konstrukce v c# normalne funguje, ale java mi vyhlasi: "empty character literal". Co s tim?

a posledni veci ktera me zajima je, jestli ma java nejakou podobnou kostrukci jako je v delphi:
if (Znak in ['A'..'Z', '0'..'9']) then ... else ...

J: zkus
while (retezec.indexOf ('A' >= 0)) {
}

Prominte takoveto zacatecnicke otazky, ale zacatky jsou tezke....
Diky, Ales