ziskani adresy web aplikace z init() servletu

Martin Kuba makub na ics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 21 14:27:48 CEST 2004

Tomas Beranek wrote:
> Cau,
> mam problem potreboval bych ziskat adresu spoustene web aplikace (Tomcat4).
> ale potreboval bych to v InitServletu, ktery se spousti na zacatku aplikace
> a spousti se pouze jeho metoda init(), takze nemam pristup s
> HttpServletRequest.
> Napada nekoho nejake reseni.

No to z principu nemuze jit, protoze ta stejna aplikace muze byt pristupna
napr. primo pres HTTP na http://localhost:8080/, pak samozrejme
na skutecnem jmenu http://masina.nekde.cz:8080/, dale
pres mod_jk konektor z Apache primo a pres SSL
na http://www.nekde.cz/ a https://www.nekde.cz/
a treba jeste pres mod_proxy na necem uplne jinem.
A to chudak TomCat nemuze vedet. Mozna by se dalo nejak dostat
na konfiguracni soubor TomCatu a z neho si precist konfiguraci
konektoru, ale pak to bude zavisle na TomCatu.

Nejjednodussi mi prijde zavest si inicializacni parametr
kontextu a z nej si to vzit, tj. do web.xml pridat:

  <context-param>
     <param-name>adresa</param-name>
     <param-value>http://www.nekde.cz/aplikace</param-value>
  </context-param>

a zavolat config.getServletContext().getInitParameter("adresa")

Popripade vyuzit vlastnosti TomCatu a pridat definici parametru
mimo aplikaci do server.xml, resp. u TomCatu 5 do
$CATALINA_BASE/conf/Catalina/localhost/aplikace.xml

<Context path="/aplikace" docBase="aplikace" debug="0" reloadable="true" >
  <Parameter name="adresa" value="http://www.nekde.cz/aplikace/" >
</Context>

Makub
--
Supercomputing Center Brno             Martin Kuba