Java ME - web services

Peter Rakár peter.rakar na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 4 14:56:53 CET 2008

Dobry den,
na uvod upozornim ze v javovskych technologiach sa prilis neorientujem, a aj
to je dovod preco sem pisem.

Potrebujem poradit s nasledujucim problemom:
Mam server a klienta, medzi ktorymi chcem komunikovat pomocov webovych
sluzieb. Klien je zariadenie, ktore umoznuje pripojenie na internet, bezi na
nom niektora z linuxovych distribucii a je obmedzeny pametou v jednotkach MB
(mozno desiatky MB). Uvazoval som, ze na klientovi by sa vytvorila
jednoducha aplikacia v JavaME ktora by dokazala komunikovat vyuzitim web
services. Komunikacia musi umoznovat sifrovanie (SSL/TLS).

1) Otazka znie: co konkretne potrebujem nainstalovat a co doimplementovat
aby klient bol schopny takto komunikovat? Nie je mi jasne ci samotna Java ME
podporuje web services + sifrovany prenos. Z toho co som sa dozvedel cez
stranky Sunu, je podpora bezpecnosti (ADPU, JCRMI, PKI, CRYPTO) a web
sluzieb (JAXP, JAX-RPC) ako volitelna cast Javy ME.

2)Ak tato konfiguracia JavaME+optional packages vyhovovala, existuju nejake
zasadne limitacie tychto balickov o ktorych je treba vediet?

3) Zaroven neviem aku ulohu zohrava CDC / CLDC .. to su len rozne
konfiguracie JavaME prisposobene k vykonnostnym moznostiam zariadenia?

4) A otazka na zaver: bolo by mozne v takejto aplikacii postavenej na JavaME
volat funkcie zariadenia napisane v C ?

Budem velmi vdacny za kazdu pomoc,
Peter Rakár