Java ME - web services

Martin Kuba makub na ics.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 4 18:12:37 CET 2008

Peter Rakár napsal(a):
> Aby som nasmeroval diskusiu k mojim predstavam, tak poviem ze nechcem
> riesit otazku ci je to vhodne alebo nevhodne, ale rad by som pocul ci je
> to mozne a ak ano tak co je k tomu potrebne. Ale dakujem vsetkym co sa
> zapojili do diskusie a cakam na dalsie nazory.

Mně přijde, že si JavaME představujete jako "malou Javu", která
má malé nároky na paměť, a můžete si ji pustit na linuxu. Ale tak to není,
JavaME není implementace JVM s malými nároky. Je to sada specifikací prostředí,
které mohou poskytovat malá zařízení, které javu už podporují.

Takže na konkrétním zařízení podpora JavaME bud už od výrobce je, nebo není.
Pokud je, tak je dáno, který z profilů splňuje a musíte to vědět,
protože ty se od sebe zásadně liší. Pokud tam není, tak tam není a nedá se použít.

Např. mám mobil Nokia N73, a je dáno, že tam JavaME je a splňuje
profil CLDC 1.1,MIDP 2.0, JSR 172 Web Services API, JSR 82 Bluetooth AP atd.

Tím pádem vím, že si můžu napsat program v Javě, který poběží
na N73 a bude moci používat web services a bluetooth.

Ale otázka "jak si mám pustit JavaME na linuxu aby uměla web services" je mimo,
linux není zařízení a tudíž nemá JavaME. Jistě existují hardwarová zařízení
s nainstalovaným linuxem, třeba televizní set-top-boxy nebo handheldy, které
mohou poskytovat JavaME prostředí odpovídající třeba CDC profilu.
Ale je to dáno tím, co výrobce do zařízení dal, ne linuxem.

Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.

Makub
--
Supercomputing Center Brno             Martin Kuba