Maven - spustenie aplikacie

Dusan Zatkovsky msk.conf na seznam.cz
Pátek Prosinec 5 14:24:08 CET 2008

DD.

Zacinam sa zoznamovat s Javou. Napisal som jednoduchu aplikaciu, ktorej kostru
som naklikal v NetBeans, ktore sa ( asi pomocou ant-u ) starali o build.
Postupne som k tej aplikacii zacal nabalovat rozne kniznice. Aby som si
to "ulahcil", zacal som skumat Maven2.

Takze som danu aplikaciu prekopal a spravil z nej mvn projekt. Ten bez
problemov zbuildim a spustim z NetBeans, ale neviem ako ho ( rozumne )
spustit z terminalu.

Povodny projekt obsahoval v jar/manifest cesty k potrebnym jar-om do
relativneho adresara ./lib, do ktoreho netbeans vzdy skopirovalo potrebne
jar-y. Aplikacia sa dala spustit jednoducho pomocou java -jar
dist/MojaApp.jar.

Vysledok maven projektu je ale mierne odlisny, ziadne jary sa neskopirovali.
Da sa nejak maven donutit k podobnemu spravaniu ako to robilo Netbeans?
Predpokladam, ze to maven ma nejak vyriesene a ze nemusim rucne nastavovat
classpath po vsetkych certoch, ale asi sa neviem spravne opytat googla.

Takze v skratke otazka znie - ako co najjednoduchsie spustim maven aplikaciu z
terminalu?

Diky.

--
Dusan