Jersey a Spring security bez Spring frameworku

Tomáš Procházka t.prochazka na centrum.cz
Pondělí Prosinec 29 23:28:58 CET 2008

Zdravím.

Mám Wenbovou aplikaci postavenou nad Wicketem, součástí je také
restové rozhraní vytvořené pomoci Jersey knihovny. Potřeboval by ještě
přidat HTTP autorizaci pro přístup k tomu RESTu jen pro registrované
uživatel? Nevíte někdo jak nejsnáze na to?

Někde jsem se dočetl, že se dá použít Spring Security. Nášel jsem
několik relativně jednoduchých tutoriálů. Stačí přidat pár souborů do
web.xml a vytvořit jeden nový konf. xml soubor. Jenže všechno počítá s
tím, že toto přidávám do aplikace postavené nad Spring Frameworkem.
Takže mě to nutí do projektu nejenom přidat další spoustu dependencí,
ale ještě nastudovat a inicializovat spoustu dalších věcí.

Jinak to skončí jen chybou:

java.lang.IllegalStateException: No WebApplicationContext found: no ContextLoaderListener registered?

Přes což jsem se dostal přidáním

        <listener>
                <listener-class>org.springframework.web.context.ContextLoaderListener</listener-class>
        </listener>

do web.xml, ale teď zase končím chybou:

org.springframework.beans.factory.NoSuchBeanDefinitionException: No bean named 'springSecurityFilterChain' is defined
        at org.springframework.beans.factory.support.DefaultListableBeanFactory.getBeanDefinition(DefaultListableBeanFactory.java:387)

Neexistuje jednodušší řešení?

Potřebuju získat jen HTTP autorizaci dle údajů v DB a přístup k
session údajům přihlášeného uživatele.

Zajímavý článek jsem našel zde:
http://weblogs.java.net/blog/mhadley/archive/2008/03/authentication.html

ten ale vyžaduje přechod na Glasfish a já se doposud snažil aplikaci
udržovat funkční na libovolném aplikačním serveru, jako Tomcat a
Jetty. Hlavně asi proto, že z přes Jetty se dá aplikace velmi snadno
spustit přes přímo přes Maven. Možná že by to šlo i u GlassFish...

Díky za každou radu

Datum: 23:18:51    29. prosince 2008
 Tomáš Procházka

 E-mail: t.prochazka na centrum.cz